- 1390/08/14 - 13:12
- زمان مطالعه : 3 دقیقه
- /ZvDw
بازدید معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ومدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت از دانشگاه علوم پزشکی کاشان
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی، شاهد خوبی بر ماهیت فرهنگی و خدمتگزاری این نظام مقدس و دلیل خوبی بر اهداف عادلانه نظام سلامت کشور است.
دکتر محمد علی محققی عصر روز پنج شنبه مورخ 12/8/90 در سفر به کاشان در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: دانشگاه یک نهاد آموزشی مفید ونماد تمام عیار خدمتگزاری است و انسانهایی که در این کارخانه انسان سازی تربیت می شوند مادام العمر به مردم خدمت کرده و دایره خدمت گزاری را به اقصی نقاط کشور گسترش می دهند.
وی با اشاره به وقایع یوم الله13 آبان اظهار داشت: 13 آبان روزیست که پیوند مقدس بین آموزش و انقلاب، مردم و دانشگاه و آموزش و پرورش تا ابد برقرار شد و ارزشهایی که در این روز آفریده شد تا ابد در تارک مبارزات ضد اسلامی عالم خواهد درخشید.
ایشان با اشاره به اینکه خداوند در فرهنگ قرآنی سلطه کفار بر جامعه اسلامی را حرام دانسته اند، تاکید کرد: ما بایستی در علم، خودکفا بوده و سلطه دیگران را برخودمان نپذیریم.
و ی در ادامه نقشه جامع علمی سلامت را یک هدف بلند آرمانی و دست یافتنی دانست که برای خودکفایی در علم دانشگاههای ما صلاحیت و قابلیت دسترسی به آن را دارند.
دکتر محمد علی محققی یکی از ماموریتهای این دانشگاه در اجرای نقشه جامعه علمی سلامت را تقویت پایه های هیات علمی در دانشگاه از نظر کمیت و کیفیت بیان کرد و افزود:بایستی سند ارتقای شایسته اعضای هیات علمی در دانشگاه به حق اجرایی شود.
وی تاکید کرد: هرکدام از اعضای هیات علمی در دوره برنامه 5 ساله پنجم بایستی یک پله بر اساس این سند ارتقا پیدا کنند و این حداقل تکلیفی است که بر عهده آنها در برابر حقی است که نظام دانشگاهی بر گردن آنان دارد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت مواد این سند را به شرح زیر اعلام کرد:
1- با توجه به اینکه اعضای هیات علمی از خواص جامعه به شمار می روند مسئولیت آنها برای اجرای تکالیف شرعی و فضیلتهای دینی بیشتر است.
2- از آنجایی که اساسی ترین وظیفه اعضای هیات علمی تاکید بر آموزش است، آنها بایستی بهترین، روزآمدترین، کارآمدترین، نافذترین، موثرترین، مفید ترین وعملی ترین آموزش را به دانشجو منتقل کنند.
3- از آنجائی که پیشرفت آموزش بدون پیشرفت پژوهش موازنه ای بدون تعادل است، پژوهش، نگارش، ثبت اختراع، ابداع روش جدید درمانی، نو آوری و ابتکار یکی دیگر از شاخصهای ارزیابی اعضای هیات علمی است.
وی تاکید کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می تواند پایگاه و کانون همه این پروژه ها، فعالیت ها و تلاش ها باشد و طرح توسعه دانشگاه باید به اعتبار مغزهای متفکر دانشگاه دراتاق فکر دانشگاه که همان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می باشد به محصول تبدیل شود.
دکتر محمدعلی محققی گفت: از آنجائیکه بیش از 80 درصد آموزش پزشکی در بیمارستانها انجام می شود، یکی از موضوعاتی که بیش از گذشته در دانشگاههای علوم پزشکی باید به آن توجه شود، تقویت بنیاد های بیمارستانی به عنوان یک واقعیت تاثیر گذار بر آموزش است.
ایشان در ادامه یک عامل مهم در ارتقای علمی دانشگاه را تعامل و ارتباط با دانشگاهها و با نهادهای دارای ظرفیت علمی، معرفی کرد.
پیش از سخنان ایشان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان به معرفی دانشگاه و حوزه تحت پوشش آن، بیمارستانها، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت فعال، حوزه ها ی آموزشی، تعداد دانشکده ها و خوابگاهها، پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت.
در پایان جلسه پرسش و پاسخی بین معاون وزیر و مدیران گروهها و سرپرست دانشکده ها برگزار شد.
آقای دکتر محققی وهیئت همراه در این سفر از بخشهای مختلف آموزشی دانشگاه از جمله : معاونت آموزشی، دانشکده ها و مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی ( مجتمع بیمارستانی) شهید بهشتی بازدید به عمل آوردند.