- 1394/07/04 - 13:18
- زمان مطالعه : 4 دقیقه
- /Zu8w
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد: اجرای طرح تحول سلامت در حوزه آموزش در سال جاری در دانشگاه/ تشریح فعالیت های آموزشی دانشگاه
معاون آموزشی دانشگاه، از اجرای طرح تحول سلامت در حوزه آموزش در سال جاری در دانشگاه خبر داد.
به گزارش وب دا، دکتر رضا رزاقی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح سلامت از ابتدای سال گذشته اظهار داشت: گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکی است که شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.
وی، با اشاره به 11 بسته خدمتی طرح تحول سلامت در این حوزه گفت: توسعه فعالیت های بین المللی، مرجعیت علمی، توسعه دانشگاه های هزار سوم (کارآفرین)، جذب دانشجو خارجی و توسعه آموزش مجاری در علوم پزشکی از جمله برنامه های حوزه آموزش با اجرای این طرح است.
افزایش 20 درصدی دانشجو در دانشگاه/ پذیرش 114 دانشجوی بومی
دکتر رزاقی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی، با اشاره به اینکه خانم ها 65 درصد از پذیرفته شدگان امسال را تشکیل می دهند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 636 دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش شده اند که از این تعداد 144 نفر در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل می شوند.
معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به وجود دانشکده های پزشکی، پرستاری مامایی، بهداشت، پیراپزشکی، دندانپزشکی و پردیس خودگران ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار دانشجو در 47 رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تعدای از دانشجویان نیز در حال انجام امور فارغ تحصیلی خود هستند.
وی، با اشاره به تحصیل 30 نفر در مقطع دکتری تخصصی آموزشی و پژوهشی، 152 نفر در مقطع دستیار تخصصی بالینی، 782 نفر در رشته پزشکی و دندان پزشکی، 234 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 1261 در دوره کارشناسی، 22 دانشجو دروه کارشناسی ناپیوسته، 25 دانشجو دوره کاردانی و 14 دانشجو مقطع شبانه افزود: 191 عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت دارند که 30 درصد از آنان در مرحله استادی و دانشیاری می باشند.
وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه دارای 11 رشته دستیاری تخصصی بالینی شامل رشته های داخلی، کودکان، زنان و زایمان، جراحی عمومی، روانپزشکی، بیهوشی، رادیولوژی، عفونی، آسیب شناسی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و 9 رشته دکتری تخصصی اعم از پژوهشی "بیولوژی تولید مثل، بیولوژی سلولی و مولکولی، علوم اعصاب، تروما، سلولهای بنیادی" و آموزشی "مطالعات اعتیاد، میکروبیولوژی، پرستاری و علوم سلولی کاربردی" می باشد.
وی، همچنین از تلاش این دانشگاه برای تاسیس دکترای تخصصی انگل شناسی، دستیاری رشته های چشم و ارتوپدی، کارشناسی ارشد رشته های روانشناسی ورزشی و تغذیه خبر داد.
شاخص ترین موفقیت های آموزشی دانشگاه در سال 93 و 94
دکتر رزاقی، کسب موفقیت دانشجویان در ششمین المپیاد علمی دانشجویان سراسر کشور با کسب شش مدال در حیطه های مختلف، کسب رتبه دوم در حیطه مدیریت آموزش (معاون آموزشی برتر) بر اساس اطلاعات ارزشیابی طرح راد در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور و کسب رتبه دوم در شاخص قبولی دانشجویان در مقاطع بالاتر بر اساس اطلاعات ارزشیابی طرح راد را از مهم ترین موفقیت های این معاونت در سال گذشته برشمرد.
وی، به عملکرد این معاونت در سال 94 اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست هشتمین جشنواره شهید مطهری توسط فرایند تدوین، اجرا و ارزشیابی کوریکولوم دوره آموزش بازتوانی روانی مبتنی برجامعه برای دستیاران روانپزشکی، رتبه سوم هشتمین جشنواره شهید مطهری توسط ارتقا فرایند آموزش در کارآموزی عرصه کارشناسی هوشبری با نوآوری در تلفیق روشهای مبتنی بر ثبت و بازخورد،راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب و رشته مدیریت سلامت، ایمنی، و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد را از موفقیت های سال جاری دانشگاه عنوان کرد.
معاون آموزشی دانشگاه، همچنین به برگزاری بیش از 60 کارگاه، سمینار، کنفرانس و کنگره علمی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه مهم ترین و آخرین برنامه علمی این دانشگاه بود.
وی ادامه داد: کنگره ملی علمی موج سوم درمان های شناختی رفتاری 15 لغایت 17 مهرماه نیز در این دانشگاه برگزار می شود.
فرصت ها در عرصه آموزش دانشگاه
وی، وجود زمینه مناسب جهت ارتباط با سایر مراکز آموزشی، وجود شرکت های خصوصی تهیه گیاهان دارویی و پژوهشکده اسانس جهت توسعه تحقیقات دارویی و امکان ایجاد دانشکده داروسازی و تاسیس قطب گیاهان دارویی، راه اندازی و توسعه رشته های بین دانشگاهی و وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در دانشگاهرا از جمله فرصت ها در عرصه آموزش دانشگاه بیان کرد.
دکتر رزاقی، حضور خیرین پیشتاز و اهمیت امر وقف در شهر دارالمومنین کاشان، برخورداری از اعضای هیات علمی متخصص در گروه های آموزشی و انتشار مجلات علمی معتبر در دانشگاه را از دیگر فرصت های آموزشی دانشگاه برشمرد.