امروز : 07 آذر 1403
معاونت آموزشی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/06/28 - 14:04
  • 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zp8w

طرح توانمندسازی دستیاران با عنوان "دستیار در نقش مدرس (RAT: Resident as Teacher ) برای اولین بار توسط EDC و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای دستیاران ورودی سال 94 برگزار شد.




 





برنامه آموزش دستیار  در نقش مدرس ( RAT: Resident as Teacher) برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با همت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC) و دانشکده پزشکی در تاریخ 25/6/94 تا 26/6/94 برگزار شد.



برنامه دستیار در نقش مدرس RATبه عنوان روشی برای بهبود مهارت تدریس دستیاران و آماده سازی آنها برای ایفای نقش خود به عنوان معلمان بالینی محسوب  می شود. اهمیت این این برنامه به حدی است که بر طبق ضوابط عمومی برنامه های دستیاری مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه آموزش پزشکی تخصصی در سراسر کشور بر نقش دستیاران در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و سایر دستیاران تاکید شده است.



کارگاه پس از تلاوت قرآن و سرود ملی با سخنرانی ریاست محترم دانشکده پزشکی جناب آقای دکتر اسماعیل فخاریان آغاز شد. ایشان ضمن معرفی کارگاه بر اهمیت نقش های آموزشی دستیاران به عنوان مدرس تاکید داشتند. سپس برنامه کارگاه در طبق جدول زمانبدی ذیل ارائه شد:






























عناوین کارگاه ها در روز چهارشنبه 94/6/25




عنوان کارگاه




نحوه ارائه




مدرس




آموزش در بخش بستری: روش تدریس نمایشی




سخنرانی همراه با کار گروهی




دکتر اسماعیل فخاریان - مریم یاوری




مبحث روش های ارزشیابی در بالین OSCE




سخنرانی همراه با کار گروهی




دکتر منصوره مومن هروی




مهارتهای ارتباطی پزشک و بیمار




سخنرانی همراه با کار گروهی




دکتر نگین مسعودی علوی




 






























عناوین کارگاه ها در روز پنج شنبه 94/6/26




عنوان کارگاه




نحوه ارائه




مدرس




گزارش صبحگاهی




سخنرانی همراه با کار گروهی




دکتر زریچهر وکیلی




آموزش درمانگاهی




سخنرانی همراه با کار گروهی




دکتر محسن رضوی زاده  




مبحث بازخورد(مدل بازخورد ساندویچی)




سخنرانی همراه با کار گروهی




عطیه فقیهی





لازم به ذکر است برای ارزشیابی دانش شرکت کنندگان از  فرم پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردید و برای ارزیابی تغییر رفتار شرکت کنندگان مدتی پس از اجرای کارگاه ارزیابی در محیط بالینی و با روش مشاهده و استفاده از چک لیست انجام خواهد شد. این کارگاه به دلیل نحوه برگزاری و تعامل خوب آن با شرکت کنندگان  با استقبال خوب دستیاران مواجه شد. ذکر این نکته الزامی است که این کارگاه ها به طور مستمر ادامه داشته و از نتایج آن برای بهبود امر آموزش و ارتقای کیفیت آن استفاده خواهد گردید.




 





  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 93675
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم