- 1399/12/26 - 10:06
- زمان مطالعه : 3 دقیقه
- /Zjzx
برگزاری شورای آموزشی دانشگاه (نشست 423)
مشروح خبر:
نشست 423 شورای آموزشی با حضور معاون آموزشی، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونین آموزشی دانشکده های تابعه و مدیران معاونت آموزشی در سالن طبیب دانشکده پزشکی به صورت حضوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، آقای دکتر تقوی، معاون آموزشی دانشگاه در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از کلیه اساتید، اعضاء هیات علمی و کارمندان دانشگاه در سال 99، سال 1400 را به همه تبریک گفت.
دکتر عباس تقوی، بسیاری از شاخص های طرح رتبه بندی علمی دانشگاه را نیازمند مشارکت فعال دانشکده ها در محورهای آموزش، تحقیقات، فناوری، دانشجویی و فرهنگی ذکر کرد و مستندسازی اقدامات صورت گرفته را الزامی دانست.
وی، بر لزوم برگزاری جلسات اعضای هیات علمی با دانشجویان، نمایندگان شورای صنفی توسط روسا و معاونان آموزشی دانشکده ها برای رفع مسائل آموزشی تاکید کرد.
معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به برگزاری جشنواره شهید مطهری در هفته آموزش در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، یکی از شاخص های مهم را میزان اهتمام دانشکده ها در توسعه آموزش مجازی آنلاین و آفلاین برشمرد که براساس این شاخص دانشکده ها، مراکز و گروه های آموزشی برتر شناسایی و تقدیر می شوند.
لازم به ذکر است: در ادامه جلسه مصوبات ارسالی دانشکده ها و موضوعات مرتبط با مدیریت های امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ترکیب شورای تخصصی آموزشی دانشگاه:
1. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه (رئیس شورا)؛ دکتر عباس تقوی
2. مدیرکل امور خدمات آموزشی موسسه یا عناوین مشابه؛ دکتر مسعود مطلبی کاشانی
3. مدیرکل امور شاهد و ایثارگر یا عناوین مشابه حسب نیاز؛ دکتر مصطفی جوادی مقدم
4. معاونان آموزشی دانشکدهها و آموزشکدهها؛
دکتر عباس ارج،دکتر محمدعلی اطلسی، دکتر فاطمه عطوف، دکتر آمنه تقدیسی ، دکتر زهره سادات، مهرداد مهدیان
5 . دو تن از میان 4 تن از اعضای هیأت علمی پیشنهادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تایید و حکم رئیس موسسه.
دکتر زریچهر وکیلی، دکتر احسان نبوتی
وظایف و اختیارات شورای تخصصی آموزشی دانشگاه:
1. همکاری با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه برای ایجاد زمینه اجرای مصوبات شورای موسسه و تصمیمات هیأت رئیسه؛
2. تدوین و پیشنهاد برنامههای مختلف آموزشی و تحصیلات تکمیلی به شورای موسسه از جمله:
ـ برنامههای مختلف آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت تفکیکی؛
ـ تغییرات لازم در نحوه اجرای برنامههای درسی در چارچوب مصوبات؛
ـ آییننامههای آموزشی و اظهارنظر درباره آنها؛
ـ طرحهای مناسب آموزشی غیررسمی کوتاهمدت و میان مدت؛
ـ برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دورههای کاردانی و کارشناسی.
3. بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که شورای موسسه یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه به شورا ارجاع میدهد؛
4. بررسی و اظهارنظر در خصوص کیفیت آموزشی موسسه در مقاطع و دورههای کاردانـی و کارشـناسی و بررسی کیفیـت آموزش اعضای هـیأت علمی جهت ارائه به شورای موسسه؛
5 . بررسی پیشنهاد تأسیس رشتهها و دورههای جدید موسسه در مقاطع کاردانی و کارشناسی؛
6 . بررسی متون جزوات و کتابهای ارائه شده از طرف اعضای هیأت علمی از لحاظ تطبیق با سرفصلهای مصوب و ارائه نتیجه به شورای موسسه؛
7. بررسی دعوت از استادان خارجی در رشتههای مورد نیاز بنا به پیشنهاد گروههای آموزشی و تأیید دانشکده برای ارائه و کسب مجوز از معاون آموزشی و سایر مراجع قانونی؛
8 . تدوین گزارشهای دورهای و تحلیلی از وضعیت رشتهها، مقاطع و برنامههای آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شورای موسسه.