امروز : 13 تیر 1403
معاونت آموزشی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/08/21 - 10:02
  • 192
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZKsQ

دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان رابط حوزه سلامت همایش معماری سازمانی

معاون محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، جناب آقای دکتر سیدمهدی رسولی منش به عنوان رابط همایش معماری سازمانی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان رابط حوزه سلامت همایش "معماری سازمانی" که در 24 و 25 آبان توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن انفورماتیک ایران و بخش ایران موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) برگزار می شود انتخاب شد.

به استناد نامه دبیر محترم این همایش جناب آقای دکتر یاری، معاون محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، جناب آقای دکتر سیدمهدی رسولی منش به عنوان رابط همایش معماری سازمانی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی شدند.

 

 

هدف از معماری سازمانی توسعه دیجیتالیزاسیون و هوشمند سازی خدمات در صنایع و حوزه های مختلف می باشد. امسال با پیگیری گروه مدیریت و فن آوری اطلاعات سلامت، همکاری گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه و حمایت مدیر محترم دانشکده پیراپزشکی جناب آقای دکتر صفاری و معاون محترم آموزشی دانشگاه جناب آقای دکتر رسولی منش برای اولین بار محور سلامت به عنوان یکی از محورهای اصلی این همایش مد نظر قرار گرفت.

 

 

 گروه مدیریت و فن آوری اطلاعات سلامت در راستای تحقق بند چهارم از "ماموریت ویژه توسعه دانش فن آوری اطلاعات سلامت" مبنی بر "توسعه ارتباطات و جلب همکاری با سایر مراکز و دانشگاه ها" به توسعه همکاری با دانشکده علوم مهندسی و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری مبادرت نموده است. در همین زمینه پنلی با محوریت سلامت معماری سازمانی و معماری سازمانی در حوزه سلامت با همکاری این دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرکرد و دانشگاه صنعتی شیراز در این همایش برگزار خواهد شد.

 

 

از سوی دیگر با توسعه فن آوری های اطلاعات و هوش مصنوعی بسیاری از متخصصان بر این باورند که آینده پزشکی با مهندسی بسیار با هم عجین خواهد بود و مهندسی را به عنوان آینده پزشکی (Engineering the future of Medicine) معرفی می کنند ( https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10530648/) که توسعه همکاری های بین مهندسی و علوم پزشکی را ضرورت می بخشد. در راستای آغاز همکاری های بین رشته ای و همگرایی در علوم پزشکی علاوه بر گروه مدیریت و فن آوری اطلاعات سلامت، جناب آقای دکتر آیدین امیدوار از گروه جراحی مغز و اعصاب و فلوشیپ جراحی استریوتاکسی و فانکشنال، در قالب کارگاهی به تبیین علوم اعصاب سازمانی (Organizational neuroscience) در این همایش خواهند پرداخت.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,همایش ها و سمینارها
  • کد خبر : 124018
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید