5:49:21 PM 1402 / 01 / 03
   
     

سایت مقام معظم رهبری


پایگاه اطلاع رسانی دولت
وزارت بهداشت
پرتال مردم
 
اخبار EDC

پاسخ دبیر محترم علمی به سوالات برخی از دانشجویان و سرپرستان پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

پاسخ دبیر محترم علمی به سوالات برخی از دانشجویان و سرپرستان پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

 

سؤال: دقیقاً در ذهن تیم مدیریتی جدید چه گذشته است که موجب این تغییرات ساختاری در المپیاد شده است؟

پاسخ: تلاش تیم مدیریتی

الف-تغییر آزمون در راستای توجه بیشتر به خلاقیت دانشجویان نسبت به ارزیابی دانش دانشجویان عزیز

ب- خروج از مدل های ثابت و تلاش در راستای مدل های رقابتی خلاقانه

ج- تبدیل آزمون المپیاد به مدلی که نیازی به کلاس هاس شبه کنکور و یا مداخله شرکت های نویسنده پروپوزال نباشد

 

سؤال: چرا حیطه میان‌رشته‌ای با تمام اهداف درستی که دنبال میکرده، حذف شده؟آیا برای همیشه حذف شده یا احتمالاً بازگشتش وجود دارد؟

پاسخ: هیچ حیطه ای حذف نشده است حیطه میان رشته ای از اولویت آزمون امسال خارج و انشاءالله در سال های بعد با نظر کمیته علمی و کمیته فنی اقدام خواهد شد.

 

سؤال: تفاوت همگرایی علوم پایه و تفکر علمی در علوم پایه چیست؟

پاسخ: انقلاب سوم علمی دنیا انقلاب همگرایی است در این حیطه تفکر علمی در حوزه همگرایی علوم پایه بررسی خواهد شد.

 

سؤال: وقتی یک حیطه جدا به نام آموزش پزشکی داریم ، چه ضرورتی دارد که حیطه مدیریت تبدیل بشود به مدیریت «آموزش» و سلامت؟

پاسخ: حیطه مدیریت در بستر ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت تعریف شده است این بستر اساس تشکیل وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.

 

سؤال: آیا کاهش حیطه‌ها موقت است؟ یا در سال‌های آینده هم ادامه دار‌ خواهد بود؟

پاسخ: کاهش حیطه ها طبق نظر خبرگان المپیاد و کمیته علمی انجام پذیرفته است.

 

سؤال: با توجه به وجود آزمون‌های پره و علوم پایه در اسفندماه، تقویم اجرایی این دوره المپیاد به چه صورت است؟

پاسخ: تقویم اجرایی مشابه دوره های قبل تنظیم شده و تلاش می شود با آزمون های دیگر تداخل زیادی نداشته باشد.

 

دانلود به صورت پی دی اف

ساعت : 12:11 -  روز  : چهار شنبه  - 12 /  11 / 1401 /  شماره خبر : 36 / تعداد نمايش :81

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران: