1:46:19 AM 1396 / 03 / 07
 

سایت های مرتبط با  EDC:

http://www.acme-assn.org

پایگاه اتحادیه آموزش مداوم جامعه پزشکی;  این اتحادیه در جهت ایجاد فرصت‌های مناسب برای توسعه توانمندی حرفه‌ای کارشناسان آموزش مداوم پزشکی، به منظور بهبود پیامدهای خدمات سلامت, فعالیت می‌کند. مطالعه مقالات این نشریه برای کارشناسان آموزش مداوم مفید می باشد.

 

http://www.uncc.edu/cimc/

پایگاه انجمن کتابخانه‌های کالج پژوهشی امریکا;که زیر مجموعه‌ای از انجمن کتابداری آمریکا است.در این پایگاه، فهرست از وب‌سایت‌های مهم که مورد استفاده محققین در آموزش می‌باشد، ارائه شده است. از جمله آدرس پایگاه‌های معتبر در زمینه ارزیابی و ارزشیابی، مدیریت آموزش،روش‌هایتدریس،استانداردهای آموزشی

 

http://www.meduniv.lviv.ua/inform/studlinks.html

پایگاهی جهت منابع آموزشی دانشجویان علوم پزشکی ،

پایگاه فوق جهت استفاده دانشجویان گروه پزشکی بوده و در بردارنده فهرست مجموعه از پایگاه‌های مفید برای آموزش رشته‌های مختلف, انجمن‌های پزشکی، دروس الکترونیکی، مجموعه‌های مولتی مدیا وغیره می باشد. همچنین در این سایت, می توان فهرست پایگاه‌های مفیدی را برای تهیه متون کمک آموزشی یا دریافت مقالات مفید پیدا نمود.

 

http://classweb.gmu.edu/ndabbagh/Resources/IDKB/instruct_design.h

 

برای انجام طراحی یک دوره آموزشی، مروری اجمالی به صفحات مختلف پایگاه فوق داشته باشید. در این پایگاه، که توسط یکی از اساتید طراحی آموزشی دانشگاه میسون راه‌اندازی شده ، مجموعه بسیار ارزشمندی از مطالب مربوط به طراحی آموزشی ارائه می‌شود.

 

http://www-jime.open.ac.uk/

اگر به طراحی رسانه‌های تعاملی برای آموزش علاقمندید، می‌توانید به متن کامل مقالات Journal of Interactive Media in Educationاز طریق آدرس فوق بطور رایگان دست یابید.

 

http://www.nyerrn.com/simulators.

این پایگاه جهت تهیه رسانه مناسب آموزشی برای ارائه در کلاس درس است. این رسانه‌ها، بخصوص اگر از نوع دیداری- شنیداری و به صورت تعاملی باشند، ارزش فراوانی برای تجسم ذهنی و عینی بهتر در مورد موضوع تدریس خواهند داشت. همچنین در این پایگاه فهرست مفصلی از سایر پایگاه‌ها و منابعی که به عنوان Simulatorدر یادگیری مفاهیم پایه و بالینی علوم پزشکی می‌تواند به کار رود، ارائه شده است. بسیاری از این منابع به صورت رایگان، قابل استفاده است و می‌تواند به عنوان مکمل کلاس درس و یا در کلاس‌های عملی، مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

 

http://.byu. Edu./ipt/vlibrary/developer/theories.htlm

 این پایگاه, اطلاعات ارزشمندی در اختیار محققین آموزش پزشکی که علاقمند به مطالعه برنامه درسی هستند و نیز معلمین گروه پزشکی که خواهان طراحی دقیقتر و علمی‌تر دروس خود می‌باشند, قرار می‌دهد.
 

http://www.programevaluation.org

در پایگاه ارزشیابی برنامه وابسته به مرکز منابع علمی معلمان نیویورک اطلاعات ارزشمندی در مورد مفاهیم و نحوه ارزشیابی برنامه به زبان ساده برای استفاده معلمان ارائه شده است. علاوه بر ان ارائه مطالب، وجود دستور-العمل‌های اجرایی برای تدوین طرح ارزشیابی، تهیه ماتریس ارزشیابی، و تحلیل داده‌ها، از ویژگی‌های این پایگاه است.

 

http://coe.sdsu.edu/eet

در این پایگاه ، دائرةالمعارف تکنولوژی آموزشی به صورت چند رسانه‌ای قابل دستیابی است. استفاده از این پایگاه که وابسته به دپارتمان تکنولوژی آموزشی دانشگاه ایالتی سن‌دیگو (San Diago) می‌باشد، به درک بهتر مفاهیم آموزشی کمک خواهد نمود.

 

http://www.cme.utoronto.ca

        دراین پایگاه تجارب علمی و اجرایی مرکز آموزش مداوم پزشکی دانشگاه تورونتو کانادا ارائه شده است. نحوه طراحی برنامه آموزش مداوم، منابع مناسب در مورد روشهای ارائه و ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم و دوره های در حال اجرا در این دانشگاه در پایگاه مذکورمعرفیشده است.   

                                                             

http://cre.med.utoronto.ca

     این پایگاه مربوط به  مرکز پژوهشهای آموزشی دانشگاه تورونتو کانادا بوده که ضمن معرفی استراتژی و برنامه های تحقیقاتی خود، حاصل بخشی از دوره ها و گردهمایی های آموزشی مرکز را به صورت چند رسانه ای (فیلم و اسلاید) در اختیار همه علاقمندان قرار داده است.

http://www.emtech.net

این پایگاه مشتمل بر بیش از 15000 منبع علمی و مقالات متعدد در زمینه‌های مختلف آموزش است که می‌تواند مورد استفادة مدرسین و دانشجویان قرار گیرد.

 

 

   
جشنواره پرتال

انتخاب پرتال برتر